Some previous studies have suggested that magnesium may be inversely related to hypertension (high blood pressure) – a risk factor for stroke. Susanna C Larsson, from the Karolinska Institutet (Sweden), and colleagues completed a meta-analysis the seven studies that involved 241,378 subjects. The team found that for every increase in magnesium intake of 100 mg per day, total stroke risk was reduced by 8% and ischemic stroke risk was reduced by 9%. The researchers posit that a number of potential mechanisms may be responsible for these risk reductions, most notably the blood-pressuring lowering effect of magnesium. The study authors conclude that: "Dietary magnesium intake is inversely associated with risk of stroke, specifically ischemic stroke.”
Susanna C Larsson, Nicola Orsini, Alicja Wolk. “Dietary magnesium intake and risk of stroke: a meta-analysis of prospective studies.” Am J Clin Nutr., 95: 362-366; February 2012.
While over 20% of U.S. adults receive periodic health examinations each year, many do not receive recommended preventive screening tests and counseling services
Among women with Generalized Anxiety Disorder (GAD), regular physical activity helps to reduce anxiety, irritability, feelings of tension, low energy and pain.
UCLA-led team safely uses human embryonic stem cells to treat macular degeneration.
ANTI-AGING TIP OF THE DAY
In Working Order
Men and women who stay mentally engaged in their original occupational field fare after retirement fare best mentally. University of Maryland (Maryland, USA) researchers studied 12,189 retired men and women, ages 51 to 61 years at the beginning of the study. The team revealed that those retirees who continued to work in a bridge job experienced fewer major diseases...
Some previous studies have suggested that magnesium may be inversely related to hypertension (high blood pressure) – a risk factor for stroke. Susanna C Larsson, from the Karolinska Institutet (Sweden), and colleagues completed a meta-analysis the seven studies that involved 241,378 subjects. The team found that for every increase in magnesium intake of 100 mg per day, total stroke risk was reduced by 8% and ischemic stroke risk was reduced by 9%. The researchers posit that a number of potential mechanisms may be responsible for these risk reductions, most notably the blood-pressuring lowering effect of magnesium. The study authors conclude that: "Dietary magnesium intake is inversely associated with risk of stroke, specifically ischemic stroke.”