Dr. Ronald Klatz, A4M physician founder, interviews the world’s top anti-aging experts in health, longevity, brain fitness, aesthetic beauty, and more. Get the answers to look and feel twenty years younger today.
Tune in to Second Opinion with Dr. Ronald Klatz. » U.S. Eventscongresses
fellowships
International Events
|
Write a comment:
|
In that previous studies have shown that a higher intake of fruits and vegetables associates with a lower risk of ischaemic heart disease, the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC)-Heart Study Collaborators studied data collected on more than 300,000 European men and women during a study period averaging just over 8 years. The team found that those people who consumed at least eight portions (80 grams [3 ounces] each) of fruits and vegetables a day had a 22% lower risk of fatal ischaemic heart disease , compared with those consuming fewer than three portions a day. Specifically, the researchers calculated that each one-portion (80 g [3 oz.]) increment in fruit and vegetable intake lowered the risk of fatal heart disease by 4%. The team concludes that: “Results from this large observational study suggest that a higher intake of fruits and vegetables is associated with a reduced risk of [ischaemic heart disease] mortality.”
Francesca L. Crowe, Andrew W. Roddam, Timothy J. Key, Paul N. Appleby, Kim Overvad, et al, and European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC)-Heart Study Collaborators. “Fruit and vegetable intake and mortality from ischaemic heart disease: results from the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC)-Heart study.” Eur Heart J., January 18, 2011; doi:10.1093/eurheartj/ehq465.